Odkrywamy tajemnice klawesynu. Rozmowa z Ewą Mrowcą

Klawesyny, zależnie miejsca i czasu ich powstania, miały inną charakterystykę różne kształty, zbudowane były z różnych rodzajów drewna, były inaczej zdobione. Nawet instrumenty francuskie z tego samego okresu bywają bardzo różne. Nie ma tu takiej standaryzacji, jaką mamy w fortepianie – wyjaśnia Ewa Mrowca, klawesynistka i pedagog.

Cztery podstawowe typy konstrukcyjne reprezentują szkoły: francuska, włoska, flamandzka i niemiecka. – Instrumenty różnią się od siebie zasięgiem klawiatury, ilością klawiatur, szerokością klawiszy, punktem ciężkości – mówi Ewa Mrowca.

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy o klawesynach, ich możliwościach, budowie, „czułości”, ale też o miłości do muzyki barokowej, o jej kojących właściwościach i wiernej muzyce dawnej publiczności


Opublikowano

w

Tagi:

Przegląd prywatności
Dla Kultury

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

Ściśle niezbędne ciasteczka

Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

Ciasteczka stron trzecich

Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.

Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.